Externí účetnictví nebo vlastní účetní oddělení. Udělejte informované rozhodnutí

Externí účetní při práci

Externí účetnictví versus interní účetní oddělení. Jaké jsou výhody a úskalí obou řešení. Podívali jsme se na to tentokrát trochu podrobněji. Ve světě podnikání je totiž efektivní správa finančních záznamů klíčem k úspěchu. Můžete z nich vytáhnout řadu dat pro strategické rozhodování. Důležitá je také kvůli množství legislativních i daňových povinností. Hodně firem tak stojí před důležitým rozhodnutím, jakou cestu z těchto dvou možností zvolit. Tady je naše shrnutí.

 

Kdy preferovat interní účetní oddělení

Jasným kandidátem pro vytvoření interního účetního oddělení jsou velké finanční společnosti s komplexními finančními strukturami a potřebou neustálé, detailní kontroly nad peněžními toky. Interní tým dokáže lépe integrovat účetní procesy do každodenního chodu firmy. Zajistí také rychlejší reakci na vnitřní požadavky společnosti.

Komu se naopak vyplatí externí účetnictví

Externí účetnictví je obzvláště vhodné pro malé a středně velké firmy.  Ty většinou nemají zdroje na vytvoření a udržování vlastního interního účetního oddělení. Také je ideální pro společnosti s proměnlivým pracovním zatížením. Měsíční náklady na interního účetního v tomto případě mohou být neúměrné potřebám firmy.

Rozhodli jste se pro externí řešení? Využijte finanční úspory i minimalizaci rizik

Využívání služeb externích účetních firem sebou přináší řadu výhod i problematických okamžiků. Všechna ale mají svá řešení. Proto je důležité si s externími účetními hned od začátku nastavit jasná pravidla. Než popíšeme jak na to, zaměříme se na výhody, které vám to bezesporu přinese.

Finanční efektivita: Externí účetní firmy si platí vlastní software, školení a IT vybavení. Pokud jste malá nebo středně velká firma můžete díky tomu ušetřit nezanedbatelnou část nákladů. Nemusíte investovat do drahých programů ani hardwarového vybavení.

Flexibilita nákladů: Externí účetní služby nevyžadují pravidelnou měsíční mzdu. Platíte pouze za práci, kterou pro vás externisté skutečně udělají. To je například výhodné, když jejich pomoc potřebuje jen nárazově nebo při kolísání pracovního zatížení.

Minimalizace rizik: Mnoho externích účetních firem má pojištění proti riziku nesprávného vedení účetnictví. To vám poskytuje další dodatečnou vrstvu ochrany před možnými problémy.

Zastupitelnost: V případě nemoci nebo dovolené účetního nemusíte hledat sami náhradu. Je to starost externí firmy. Na jejich bedrech je zajistit nepřetržitost účetních procesů.

Externí účetnictví sebou přináší řadu výzev. Tady jsou jejich řešení

Využívání externí účetní firmy sebou samozřejmě přináší i řadu výzev a úskalí. Dobře se na ně proto předem připravte. Řešení všech případných třecích ploch můžete jednoduše vykomunikovat. Zaměřte se na tyto body.

Komunikace: Externí účetní nejsou fyzicky přítomni ve vaší firmě. To samozřejmě může komplikovat řešení složitějších problémů. Jednoduchou odpovědí je nastavení měsíčních porad nebo pracovních dnů přímo ve vaší firmě. V moderním propojeném světě můžete například využít i pravidelných online callů.

Prioritizace: Externí účetní často obsluhují více klientů, což může vést k pomalejší reakci na požadavky. V naší účetní firmě máme stanoveny konkrétní administrativní dny, během kterých řešíme zaslané požadavky. Důležité je také dobře plánovat a jasně nastavit firemní procesy. To je jednoduchá cesta k předejití nepříjemným situacím.

Růst firmy: S rostoucími potřebami společnosti může externí účetní ztratit dech a už nedokáže poskytnou potřebnou podporu. Proto na vlastní růst při výběru účetní firmy dopředu myslete. Vyberte si partnera s dostatečnými kapacitami a kvalifikací, který dokáže růst s vámi. 

Bezpečnost dat: Sdílení citlivých informací s externím poskytovatelem může samozřejmě vyvolávat obavy. Riziko úniku informací ale mohou minimalizovat důsledné smlouvy o mlčenlivosti a vysoké smluvní pokuty.

Volba mezi externím účetnictvím a interním účetním oddělením závisí na mnoha faktorech. Může jít o velikost firmy, finanční zdroje nebo jiné specifických potřeby vaší společnosti. Při správném výběru a efektivní komunikaci mohou obě tyto cesty přinést své výhody. V JKEdit s vámi budeme rádi sdílet naše know-how a zkušenosti, abychom vám pomohli najít nejlepší řešení právě pro to vaše podnikání.

Chci najít řešení!

Image by pressfoto on Freepik

Zanechte nám kontakt
Ozveme se vám do 24 hodin

Pole označená hvězdičkou (*) jsou povinná.

Prosíme doplňte Vaše jméno a příjmení
Prosíme doplňte Vaši kontaktní e-mailovou adresu
Prosíme doplňte Vaše kontaktní telefonní číslo
Prosíme napište text zprávy.
Musíte souhlasit se zpracováním osobních údajů