Finanční správa rozhodla o zrušení 77 územních pracovišť finančních úřadů

Finanční správa rozhodla o zrušení 77 územních pracovišť finančních úřadů

Ministerstvo financí a Generální finanční ředitelství provedlo důkladnou analýzu využívání územních pracovišť finančních úřadů a rozsahu jimi zajišťovaných činností a přistoupí ke zrušení 77 územních pracovišť. Jejich činnost bude ukončena k 1.7.2023. Změny jsou prováděny v rámci cíle zefektivnit státní správu. Občané dotčených obcí budou moci pro konzultační služby v úředních dnech využít telefonických kontaktních linek provozovaných příslušnými finančními úřady. Osobní kontakt a pomoc daňovým subjektům v souvislosti s podáváním daňových přiznání zajistí pracovníci finančních úřadů během svých častějších výjezdů do dotčených obcí.


Výjezdy pracovníků finančních úřadů do obcí budou probíhat v obdobích, kdy daňové subjekty podávají největší počet daňových přiznání:

- v lednu, tedy v době podávání daňových přiznání k dani z nemovitých věcí,

- v březnu s ohledem na základní lhůtu pro podání daňového přiznání k dani z příjmů.

V uvedených měsících rozšíří finanční úřady místně příslušné jednotlivým obcím také možnost konzultací s jejich pracovníky prostřednictvím kontaktních telefonních linek. Informace o jejich číslech by měla být k dispozici také na pracovištích obecních úřadů příslušných obcí. V případě zájmu poskytne Finanční správa obecním úřadům tištěné formuláře daňových přiznání, Pokud budou někteří občané stále využívat možnost podání daňového přiznání v papírové podobě, poskytne v případě zájmu finanční správa obecním úřadům tištěné formuláře daňových přiznání.

„Vláda slíbila, že bude šetřit všude tam, kde je to možné, tedy především ve výdajích do nabobtnalé státní správy. Od mého příchodu na ministerstvo financí jsme v celém resortu zrušili téměř 1000 míst, především z důvodu rušení agend primárně v rámci Finanční správy. Letos pokračujeme snížením územních pracovišť finančních úřadů. Cílem je větší efektivita Finanční správy a samozřejmě i úspory pro stát v příštích třech letech ve výši až 150 miliónů korun – to vše při zachování kvality a dostupnosti služeb finančních úřadů pro občany a firmy,“ sdělil ministr financí Zbyněk Stanjura.

Zrušena budou hlavně pracoviště, jejichž služby jsou veřejností nejméně využívány nebo reálně zajišťují především služby podatelny. Aktuálně již 56 těchto pracovišť funguje v omezeném režimu dva dny v týdnu se dvěma zaměstnanci, kteří na dané místo dojíždějí ze svých stálých pracovišť.

„Dalším smyslem redukce územních pracovišť je zkvalitnění služeb Finanční správy poskytovaných veřejnosti tím, že odborné zaměstnance ze zrušených pracovišť využijeme na posílení našich stěžejních činností. Zároveň dosáhneme úspory veřejných prostředků a v neposlední řadě budeme účelně posilovat roli elektronické komunikace s veřejností. Finanční správa bude mít méně kamenných pracovišť, plánujeme však posílit možnosti osobní komunikace daňových subjektů s pracovníky finančních úřadů a zajistit jim efektivní pomoc a podporu při plnění jejich daňových povinností,“ uvádla generální ředitelka Finanční správy Simona Hornochová.

Zanechte nám kontakt
Ozveme se vám do 24 hodin

Pole označená hvězdičkou (*) jsou povinná.

Prosíme doplňte Vaše jméno a příjmení
Prosíme doplňte Vaši kontaktní e-mailovou adresu
Prosíme doplňte Vaše kontaktní telefonní číslo
Prosíme napište text zprávy.
Musíte souhlasit se zpracováním osobních údajů