Jste autoritou ve firmě?
Jak si ji budujete?
A jak se pozná, kdo je autoritou?
Pokud člověk dělá vše dobře, je autoritou? Je skvělé, když je perfektní, má to tak být.
Umí si vždy poradit, nenechá si do ničeho mluvit? Takového chcete. To je dobrý manažer, šéf.
A třeba se Vás na nic neptá. Ví všechno dobře. I kdyby se spletl, nepřizná to.
Nebo..
Připustí, že teď neví a radí se s kolegy. Jak to uděláme s novým klientem, nezdá se mi. Co na něho říkáte. Dáme hlavy dohromady.
Ale pak rozhodne a bere na sebe zodpovědnost.
Je to autorita?
Nebo že se spletl. Prostě jsem se z 50 věcí v jedné spletla.
Kolegyně už ví, když se jednou splete, co řeknu…. sto věcí děláš dobře, a v jedné se spleteš? Já taky. Jsme dobré obě.
A také někdy nejsem důsledná. Přiznám to nahlas. Ale zároveň to zařídím, aby se to neopakovalo. Přijímám zodpovědnost za své rozhodnutí.
S mým IT kolegou jsem se přela. Já mám pravdu, vždyť to vím nejlíp. Později zjistím, že ne. Dával mi tipy a byla jsem slepá.
Přiznám to a vážím si ho. Vážím si jeho práce.
Zvyšuji nebo snižuji si tím autoritu?
To musí říct jiní.
Jediné co pozoruji, že jsou kupodivu loajální a že to dělají stejně.