Kdo se zúčastní malého kvízu?
Co děláte, když Vás vytočí víc jak tři klienti za den?
Tedy ne Vás, ale Vaše zaměstnance. Klienti se ptají ne moc moudře na to, co už vědí, dávají připomínky ke smlouvě, které jsou nesmyslné, klient nedodal, co měl a vymlouvá se.
No a jak reaguje šéf, tak se pak chová celá firma.
Co děláte Vy?
1) zanadáváte si na klienta
2) chvíli mluvíte o špatném dni
3) zůstanete v klidu
Tak já u bodu 1. si řeknu něco v duchu a počkám minutu (někdy déle), bod 2. nevedu a k bodu 3. řeknu polohlasně: Děvčata, já se nenechám vytočit. Víte, přece, že naší devízou je, že se nenecháme vytočit a odpovídáme slušně, ale asertivně. Vymyslíme inteligentní odpověď. Vždycky. Třeba, že z praxe se nám dané jednání jeví jako vstupenka pro daňovou kontrolu. Nikoho neurazíme. A je jasno hned.
A jede se dál.
Jedinou pomocnou látkou je níže ta dobrota, které dostáváme od klientů.
Naštěstí se o ně dělíme.
Dneska jsem mlčela o chvíli déle, ale ovládla jsem se.