Dělali jsme ve firmě vstupní analýzu.
Velká firma, několik budov.
Na účetním oddělení potřebují vedení mezd.
Dali nám s kolegyní nahlédnout do šanonů.
Do podkladů.
Takový pořádek jsem dlouho neviděla.
Převážnou většinu měli papírově.
Ovšem všechno zarovnané, každý měsíc podklady, výkazy, popsané, prostě Ordnung.
Na oddělení fakturace taktéž. Pořádek v dokumentaci.
Ptaly jsme se, čím toho dosáhly.
A tady jsem se to dozvěděla.
Dříve, před 20 lety tady měli akorátní finanční ředitelku.
Přísnou, všichni se jí báli. Co řekla, to platilo. Všechno muselo být na svých místech.
Možná nebyla oblíbená, ale nastavila v celé firmě oběh dokladů, systém.
Ten přetrval až do současnosti.
Pokud nějaký systém je, dá se postupně digitalizovat. Pokud není, není s čím pracovat.
Pozice finančního řízení je nezbytná pro střední firmu a tehdejší majitel to dobře věděl !!
😉😉
Vzpomněla jsem si na moji druhou práci po škole.
Nastoupila jsem jako finanční účetní, ekonom.
Přede mnou byla stará účetní, důchodkyně.
Prohlížela jsem si jako mladá holka šanony, které tam měla.
Smlouvy - seznam, vše nadepsáno, faktury taktéž, návody, postupy, vše v jednom velkém regále.
Procházela jsem to měsíc před nástupem do práce, chodila jsem tam po mé práci. Chtěla jsem být připravena, udělat maximum předem. Povolili mi to.
A až jsem to prošla, věděla o firmě témeř vše.
A dál ? To mi zůstalo dodnes.
Když někdo nastoupí, projde si vše o naší firmě, papírově nebo digitálně. Navnímá systém samostudiem. A tím už ví polovinu.
Naučí se rychle orientovat v. novém. Pak dostane zaučení.
Ty seznamy, směrnice a postupy mi od té účetní zůstaly.
Kdo inspiroval vás?
😉😉
účetní kancelář