Samozřejmě, že potřebujeme účetní, které umí účtovat. Profesní stránka je vždycky na prvním místě – jsme profíci a potřebujeme ke klientům posílat jen zkušené odborníky na účto, kteří ví, co dělají. A umí si poradit s kdečím.
🧮 Umí účtovat „ručně“, ovládají několik účetních programů, rozumí zákonům i vyhláškám.
O tom žádná. Jenže ty soft skills jsou poslední dobou v těsném závěsu. A vůbec nejsou samozřejmostí, jak někteří tvrdí.
Pro mě je strašně důležitá ochota. Chuť „sloužit“ klientovi. Zjistit, co potřebuje a to mu dát. Naše účetní se baví s klienty, proaktivně řeší jejich problémy, mají snahu naslouchat, přemýšlet a analyzovat důsledky. Otevřená komunikace a laskavý přístup.
Jen tak mám jistotu, že se nás klient nebude bát. (Prý se to reálně děje, že mají majitelé firem strach ze svých účetních.)
❓Co je pro vás u zaměstnanců důležitější: soft skills nebo odborné znalosti?
účetní poradenství Brno